Data wkrótce 

VBT + BODY ASSESSMENT COURSE

30 Mar 2020
0

Informacje o kursie VBT

Jest to jednodniowy kurs VBT zatwierdzony przez Dr Dana Bakera, na którym przedstawione zostaną zasady i zastosowanie Treningu Prędkościowego VBT (Velocity Based Training) podczas treningów w siłowni, by przygotować zawodników do startu, pomóc im poprawić siłę i oraz jej transfer na wynik w docelowej dyscyplinie, a także poprawić jakość codziennego życia. Zanim jednak zastosujesz VBT musisz poznać i zrozumieć teorię i metodologię praktyczną stojącą za tą metodą.

Na kursie VBT poznasz wiedzę, która pomoże każdemu: od sztangisty szykującego się do pobicia rekordu, przez zawodnika pragnącego osiągnąć lepszy wynik w swoim sporcie, po osoby starsze, które chcą zachować sprawność i zdrowie.

Nawet jeśli spędziłeś już trochę czasu „pod sztangą”, trening VBT kryje w sobie wiele niuansów, których możesz nie znać, a które pozwolą Ci budować siłę i unikać kontuzji. Kurs VBT pokaże Ci jak bezpiecznie stosować „trening oparty o prędkość” w swojej pracy i zmaksymalizować przyrost siły.

Kurs VBT, stworzony przez Dr Daniela Bakera, prowadzi garstka wybranych instruktorów, każdy z nich wyróżnia się zdolnością przekazywania wiedzy i demonstracji sytemu z równą skutecznością na wszystkich poziomach zaawansowania. Polską edycję kursu poprowadzi dr Kimitake Sato. Niezwykle twórczy, skromny i doświadczony specjalista.

Niezależnie od tego czy nie miałeś w ręku urządzenia do treningu VBT, czy też trenujesz w ten sposób od lat i pragniesz pogłębić swoją wiedzę, ten kurs z pewnością pogłębi Twój warsztat.

Na kursie dowiecie się:

  • Jak mierzyć prędkość w treningu oporowym !
  • Poznacie dwa główne współczynniki prędkości i dowiecie się do jakich ćwiczeń pasują (np. ćwiczenia siłowe, ćwiczenia kształtujące moc)
  • Dlaczego warto mierzyć prędkość?
  • Normatywne wyniki prędkości dla ćwiczeń siłowych i ćwiczeń generujących moc na różnych %1RM
  • Dane dotyczące prędkości i zmęczenia
  • Korzystanie z prędkości do poprawy programowania treningów (treningi VBT)
  • Korzystanie z prędkości do poprawy techniki trenerskiej, jakości ruchu i pracy zawodnika

Dlaczego warto?

  • Nauka. Odpowiednio zastosowany trening VBT daje bezcenną wiedzę, która przygotuje cię do bezpiecznego i efektywnego treningu siłowego.
  • Bezpieczeństwo. Wiele osób robi sobie krzywdę na siłowni. Przyczyną tych kontuzji jest niepoprawna technika lub złe programowanie. Naucz się właściwego stosowania VBT, by poprawić bezpieczeństwo i skuteczność programowania na lata.
  • Technika. Rozkładamy ćwiczenia na czynniki pierwsze i składamy z powrotem stosując VBT. Poznaj wyjątkowe metody i podpowiedzi VBT. 

 

WYKŁADOWCA:

 

Dr Kimitake (Kimi) Sato jest prezesem Peak Force – organizacji, która zajmuje się szkoleniem, treningiem i konsultacjami w zakresie sportu, zdrowia i sprawności, jak i technologii sportowych. Peak Force pracuje z reprezentacją Olimpijską Chin oraz innymi drużynami i organizacjami prowadząc swoje zajęcia w języku angielskim tym samym zwiększając świadomość językową w Azji. Dr Sato przez 8 lat pracował jako wykładowca Uniwersytetu Stanowego East Tennessee jako koordynator relacji międzynarodowych, a także jako trener przygotowania motorycznego. Jest także aktywny w świecie badań naukowych, opublikował ponad 50 zrecenzowanych prac naukowych jak i zaprezentował ponad 20 prezentacji na międzynarodowych konferencjach dotyczących bilateralnej asymetrii w sporcie jak i w treningu, oraz prezentacji dotyczących walidacji technologii testowych. Dr Sato był także członkiem rady międzynarodowego Stowarzyszenia Biomechaniki Sportowej (International Society of Biomechanics in Sports – ISBS), gdzie przewodził Komisji Organizacyjnej dla Konferencji ISBS w 2014r. W 2015r. otrzymał prestiżową nagrodę Hans Gros Emerging Researcher od ISBS. 

 

Celem tego kursu jest: 

 

  • Przedstawienie systemu oceny całego ciała pod kątem mobilności i stabilności. W przeciwieństwie do innych form oceny funkcjonalnej, ten system łączy ograniczenia i słabości z wynikami w sporcie i potencjalnymi źródłami bólu.  Warsztaty te są wyjątkowe, ponieważ pokażą ocenę wzorca ruchowego, a nie samą analizę zakresu ruchu lub stabilizacji statycznej/dynamicznej. Podczas szkolenia poznasz również zestawy ćwiczeń korekcyjnych poprawiające ogólny stan fizyczny podopiecznych. 

 

 

  • Druga część szkolenia przedstawi praktyczne zastosowanie koncepcji treningu opartego o prędkość VBT. Wraz z tradycyjnymi metodami treningu oporowego, trenerzy będą mogli zidentyfikować postępy klientów w oparciu o prędkość ruchu w poszczególnych ćwiczeniach. 

 

  

Dzień 1:

8:50-9:00: Wprowadzenie – kilka słów o prowadzącym

9:00-9:50: Koncepcje oceny ciała

9:50-10:00: Przerwa

10:00-10:50: Wprowadzenie do oceny mobilności

10:50-11:00: Przerwa

11:00-11:50: Ocena mobilności w praktyce 

12:00-13:30: Lunch

13:30-14:20: Wprowadzenie do oceny stabilizacji

14:20-30: Przerwa

14:30-15:20: Ocena stabilizacji w praktyce

15:20-30: Przerwa

15:30-16:20: Ćwiczenia korekcyjne w praktyce: mobilność 1

16:20-30: Przerwa

16:30-17:20: Ćwiczenia korekcyjne w praktyce: stabilizacja 1

17:20-30: Podsumowanie

 

Dzień 2:

8:50-9:00: Velocity Based Training – kilka słów o metodzie

9:00-9:50: Wykład 1 Wprowadzenie do koncepcji VBT

9:50-10:00: Przerwa

10:00-10:50: Wykład 2: Dane normatywne/ wykrywanie zmęczenia

10:50-11:00: Przerwa

11:00-12:00: Część praktyczna 1: Protokoły zbierania danych normatywnych 

12:00-13:30: Lunch

13:30-14:20: Wykład 3: Programowanie z wykorzystaniem profilu prędkości 

14:20-30: Przerwa

14:30-15:50: Część praktyczna 2: Demonstracja ćwiczeń  

15:50-16:00: Przerwa

16:00-16:50: Wykład 4: Zaawansowane programowanie

16:50-17:00: Przerwa

17:00-17:20: Podsumowanie kursu

 

Dzień 1 Opis

Koncepcje oceny ciała 

Celem wykładu jest opisanie ogólnych koncepcji ilustrujących wagę analizy całego ciała, opierających się na kilku przykładach i scenariuszach, które pomagają zrozumieć zasadność tych metod. 

Wprowadzenie do oceny mobilności

Celem wykładu jest pokazanie 7 poniższych wzorców oceny mobilności, które pomagają zbadać mobilność w danym wzorcu.  

 

  • Rotacja wewnętrzna/ zewnętrzna stawów ramiennych
  • Retrakcja obręczy barkowej
  • Rotacja tułowia pod wpływem grawitacji
  • Rotacja tułowia w odciążeniu
  • Rotacja wewnętrzna/ zewnętrzna bioder
  • Taśma tylna (całe ciało)
  • Taśma tylna (dolne partie)

 

 

Ocena mobilności w praktyce

Sesja praktyczna ma na celu podzielenie się z uczestnikami procesem oceny mobilności aby nabrali odpowiedniego doświadczenia w realizowaniu procesu samemu.  

Wprowadzenie do oceny stabilizacji

Celem wykładu jest pokazanie poniższych 5 wzorów oceny stabilizacji, które pomagają zbadać stabilność danego wzorca

 

  • Wykroki z podniesionymi rękoma i rotacją
  • Marsz na prostych nogach i chód T
  • Podnoszenie tułowia bokiem, unoszenie kolan, rotacja
  • Unoszenie bioder, unoszenie kolan, unoszenie nóg
  • unoszenie 1 ręki/nogi, unoszenie ramion, unoszenie nóg

 

 

Ocena stabilizacji w praktyce

Sesja praktyczna ma na celu podzielenie się z uczestnikami procesem oceny stabilności aby nabrali odpowiedniego doświadczenia w realizowaniu procesu samemu 

Ćwiczenia korekcyjne w praktyce: mobilność 1

Ta sesja praktyczna przedstawi uczestnikom kilka ćwiczeń mobilizacyjnych, które pomogą pokonać ograniczenia we wzorcach ruchowych, które znaleziono podczas wcześniejszej oceny.

Ćwiczenia korekcyjne w praktyce: stabilizacja 1

Ta sesja praktyczna przedstawi uczestnikom kilka ćwiczeń stabilizacyjnych, które pomogą pokonać ograniczenia, odkryte podczas wcześniejszej oceny

 

Dzień 2 Opis

Wykład 1 Wstęp do kursu VBT

Celem wykładu jest przedstawienie badań uzasadniających skuteczność systemu  VBT, oraz typu sprzętu i ćwiczeń jakie należy w nim uwzględnić.

Wykład 2: Dane normatywne/ wykrywanie zmęczenia

Celem wykładu jest przedstawienie w jaki sposób korzystać z profilu prędkości pokonywania oporu(lifting velocity profile)aby zrozumieć intensywność w relacji do ilości powtórzeń(mierzonych od powtórzenia z maksymalnym obciążeniem), oraz jak zastosować profil prędkości do wykrycia zmęczenia nerwowomięśniowego

 

Część praktyczna 1: Protokoły zbierania danych normatywnych 

Ta sesja praktyczna pokaże wykorzystanie taśmy PUSH w praktyce w celu  zbierania danych oraz wykorzystania aplikacji do ich interpretacji.

Wykład 3: Programowanie z wykorzystaniem profilu prędkości

Celem wykładu jest dostarczenie uczestnikom wyczerpującyhc informacji opartych o badania naukowe o tym jak korzystać VBT w celu tworzenia planów treningowych. Wykład będzie przedstawiał kilka przykładów i scenariuszy dopasowyanych do potrzeb programowania sesji treningowych.  

Część praktyczna 2: Demonstracja ćwiczeń

W tej części praktycznej uczestnicy będą mogli sami wypróbować różnych ćwiczenia, by zaznajomić się z zastosowaniem taśmy PUSH i porównać dane z danymi normatywnymi na różnych poziomach intensywności. 

Wykład 4: Zaawansowane programowanie

Wykład przedstawi zasady zaawansowanego programowania treningów zgodnie z koncepcją VBT. Uczestnicy dowiedzą się jak należy manipulować obciążeniem treningowym w zależności od potrzeb zawodników za pomocą szybkości ruchu. 

Podsumowanie kursu

W trakcie podsumowania uczestnicy będą mieli chwilę na przemyślenie programu kursu i sesji praktycznych.  Sesja pytań i odpowiedzi pomoże wymienić opinie na temat oceny, wyboru ćwiczeń korekcyjnych oraz adaptacji fizycznego samopoczucia.